Bergen, Norway

Ketil Sæthre er ny daglig leder i Söderberg & Partners Vest

Söderberg & Partners Vest har i dag 25 ansatte og et mål om å omsette for nærmere 58 millioner kroner i 2024. Selskapet har store vekstambisjoner, og en av Ketils viktigste oppgaver blir derfor å sørge for at hele organisasjonen trekker i samme retning.

Ketil har vært i forsikringsbransjen siden 1998, kun med et par opphold som banksjef i DNB Private Banking og senior prosjektleder i PWC Financial Services.

Vi har tatt en prat med vår nye leder for å bli litt bedre kjent med ham.

Aller først – kan du si litt om bakgrunnen din?
— Jeg er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole med spesialisering i økonomisk styring og markedsføring. Jeg kommer nå fra forsikringsselskapet Frende, der jeg siden 2018 har ledet salg og distribusjon av Frendes produkter til bedriftsmarkedet.

Hvorfor ble det Söderberg & Partners?
— Jeg har jobbet med Söderberg & Partners Vest i ulike sammenhenger tidligere, og hadde et veldig godt inntrykk av både ansatte og organisasjonen. Selskapet er foroverlent og kundefokusert, og har tydelige vekstambisjoner. Det siste motiverer selvsagt. Når jeg får lov å jobbe med så mange dyktige og hyggelig folk, var valget lett.

Hva er dine viktigste mål og fokusområder fremover?
— Jeg er kun inne i min tredje arbeidsuke i selskapet, så frem til nå har jeg konsentrert meg om å bli kjent med ansatte og organisasjonen. De finansielle målene er jo klare – og de skal vi levere på. Men i første omgang har jeg stor nytte av 1:1-samtaler med alle, og ikke minst delta i kundemøter. Så gleder jeg meg til å konkretisere mål og fokusområder sammen med lederteamet og styret i Söderberg & Partners Vest de kommende ukene.

Hva tror du blir det viktigste for deg for å lykkes i den nye rollen?
— Jeg har ambisjoner om å være nysgjerrig og lyttende nå i starten. Deretter blir det viktig å være tydelig på fokusområder og tiltak for å nå målene vi har. Min rolle som leder er selvsagt å sørge for at de ansatte får den støtten og hjelpen de trenger for å klare de ambisiøse målene.
Vi vil fortsette å ha et sterkt fokus på høy kundetilfredshet gjennom geografisk nærhet, profesjonell rådgivning og bruk av våre ulike analyseverktøy. Med dyktige og kompetente rådgivere som grunnlag, sikrer vi at kundene alltid får den beste oppfølgingen og tilpassede løsninger. Samtidig skal vi være en arbeidsplass hvor medarbeiderne trives. Vi skal fortsette å være ambisiøse, ha det gøy på jobb (!), og ikke minst opprettholde den positive veksten vi allerede har startet på.

Hvordan har den første måneden i selskapet vært?
— Jeg startet i Söderberg & Partners 1. oktober, og har blitt tatt godt imot. De første ukene har bekreftet det gode inntrykket jeg hadde av selskapet og menneskene. Jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang, og jobbe med så mange dyktige rådgivere og forvaltere. Sammen skal vi ivareta og bygge videre på det godt arbeidsmiljøet og sørge for å opprettholde høy medarbeidertilfredshet og ikke minst styrke kundelojaliteten.