Har du spørsmål?
Her får du svar på vanlige spørsmål rundt forsikring i Norges Taxiforbund.
Vanlige spørsmål og svar
Ta kontakt med oss for mer informasjon og for mer informasjon om dine forsikringsmuligheter hos oss.
Telefon: 21 60 28 58
E-post: post@nortaxiforsikring.no
Du skal ha mottatt fakturaen på den e-postadressen du har registrert hos oss. Søk opp nortaxiforsikring i e-posten. Vi anbefaler å sjekke søppelpost-mappen, da det er noen som opplever at e-postene havner der.
Hvis du fortsatt ikke finner fakturaen, er du velkommen til å kontakte oss for mer informasjon.
Telefon: 21 60 28 58
E-post: post@nortaxiforsikring.no
Vi tilbyr faste, lave priser på den lovpålagte yrkesskadeforsikringen. For mer informasjon om priser, dekninger og muligheter knyttet til dine forsikringer, vennligst ta direkte kontakt med oss:
Telefon: 21 60 28 58
E-post: post@nortaxiforsikring.no
HDI, som er ansvarlig for løyvegarantiene, krever at vi utfører en kredittsjekk av alle kunder ved utstedelse av løyvegaranti. Dette er en standard prosedyre for å sikre at alle løyvegarantier oppfyller de nødvendige kravene.
Selv om du tidligere har blitt kredittsjekket og godkjent, gjennomføres det alltid en ny kredittsjekk ved søknad om nye løyver eller ved utvidelse av eksisterende.
Vi anbefaler at du bruker følgende lenke for å sende inn søknaden:
Søk om løyvegaranti
Vi gjennomfører en kredittsjekk ved mottak av søknaden, og du vil få et svar innen to arbeidsdager om bestillingen er godkjent eller ikke.
Når kredittsjekken er godkjent, vil både du og løyvemyndighetene motta faktura og garantidokument. Dette markerer at løyvegarantien er utstedt.
Dersom kredittsjekken ikke blir godkjent, vil du motta et avslag fra oss. Avslaget vil ikke inneholde en spesifikk begrunnelse, da vi kun vurderer hvorvidt kredittsjekken er godkjent eller ikke.
Hvis du får avslag på kredittsjekken og ønsker mer informasjon om din betalingsevne, kan du kontakte Experian.
Deres kontaktinformasjon er som følger:
E-post: database@no.experian.com
Telefon: 815 55 420
Ved fornyelse blir alle kunder kredittsjekket på nytt, selv om man har blitt kredittsjekket tidligere. Dette er et krav fra HDI for å sikre at alle løyvegarantier oppfyller de nødvendige kriteriene.
Dersom kredittsjekken ikke blir godkjent ved fornyelse, vil du motta et avslag fra oss minst to måneder før løyvet utgår.
Ja, du kan si opp løyvet midt i året. Vær imidlertid oppmerksom på at ingen del av innbetalingen vil bli refundert.
Ja, som medlem i Norges Taxiforbund har du tilgang til gunstige priser og omfattende dekninger på helseforsikring, inkludert fysikalske behandlinger, samt livsforsikring som sikrer de etterlatte.
Ta kontakt med oss for mer informasjon og for å tilpasse forsikringene til dine behov.
Telefon: 21 60 28 58
E-post: post@nortaxiforsikring.no
Vi ser frem til å høre fra deg, vi er her for å hjelpe!
Du melder skade på din helseforsikring enten ved å ringe 23 01 48 00 eller du kan melde på nett her: Vertikal Helse
Husk å referer til ditt avtalenummer i Norges Taxiforbund.