Rådgivningsprosessen
Hos oss får du profesjonell rådgivning som gir deg oversikt over hvilke forsikringer du trenger. Med utgangspunkt i dine behov er vår målsetting å tilby riktig forsikringer til riktig pris.
Slik går vi frem
Behovsavklaring
Behovsavklaringsfasen starter med en grundig kartlegging og markedsanalyse for å identifisere spesifikke forsikringsbehov. Vi gjennomgår eksisterende forsikringsavtaler, vurderer risiko og analyserer skadehistorikk. Dette gir oss et klart bilde av hvilke forsikringsløsninger som best vil kunne beskytte din virksomhet og verdier.
Konkurranseutsetting
Når behovene er avklart, gjennomføres en anbudsprosess for å innhente tilbud fra relevante forsikringsselskaper. Vi skreddersyr anbudsdokumentasjon, vurderer de ulike tilbudene og gir en anbefaling som tar hensyn til pris og ikke minst vilkår. Vi bruker kun trygge og stabile leverandører. Etter valg av leverandør(er), sørger vi for en sømløs implementering og kvalitetssikrer at dekningene oppfyller deres behov.
Betjening og oppfølging
Når forsikringsløsningen er på plass, følges avtalen opp gjennom hele perioden. Vi tilbyr kontinuerlig rådgivning og bistand, og sørger for å holde avtalen oppdatert i henhold til utvikling og eventuelle nye behov. Dersom du har problemer med en skadesak bistår vi deg.
Fornyelse
Før neste avtaleperiode tar vi en gjennomgang der vi går gjennom nye eller endrede behov, fornyelsesbetingelser og risikogjennomgang før kommende periode. Basert på eventuelle endringer i din virksomhet, oppdaterer vi forsikringsavtalen og reforhandler vilkår og priser med leverandørene. Fornyelsen markerer starten på en ny runde i rådgivningsprosessen, hvor vi igjen sikrer at forsikringsløsningene er optimale og oppdaterte.